عوامل تعیین کننده هزینه ارتودنسی

مجله آموزشی و تکنولوژی | اخبار روز دنیا از تازه های تکنولوژی | راهنمای خرید لوازم خانگی، لپتاپ استوک، لوازم آرایشی ، دکوراسیون ، پزشکی و دندانپزشکی

عوامل تعیین کننده هزینه ارتودنسی

۲۱۴ بازديد
به طور کلی، بسته به اینکه بیمار تنها نیاز به صاف کردن دندان‌های خود داشته باشد یا اینکه نیازمند تغییر موقعیت ساختار استخوان و صورت باشد، هزینه به شدت متفاوت خواهد بود. مهمترین عواملی که هزینه درمان ارتودنسی را تعیین می‌کنند عبارتند از:

درجه ناهمواری
شدت ناهماهنگی دندانی و وضعیت سلامتی دهان شما به تعیین هزینه کلی درمان کمک خواهد کرد. در طول ارزیابی اولیه شما، پزشک اشعه ایکس و یک معاینه کامل انجام خواهد داد تا تعیین کند آیا پوسیدگی و بیماری‌های لثه وجود دارد که ابتدا باید مورد توجه قرار گیرد. در بعضی موارد ممکن است کشیدن دندان‌ها برای ایجاد فضای کافی جهت صاف کردن دندان‌ها لازم باشد.

انواع بریس
رایج ترین نوع بریس‌ها، بریس‌های فلزی معمول هستند. اگر چه تکنولوژی به گونه ای آن‌ها را ساخته است که این براکت‌های فولاد ضد زنگ می‌توانند کوچکتر شوند و کمتر قابل توجه باشند، اما همچنان هم می‌توانند زیبایی دهان را در زندگی اجتماعی، شخصی یا حرفه ای شما بر هم بزنند.
برای جلوگیری از این احساس در بیماران، پزشکان گزینه‌های دیگری مانند بریس سرامیکی شفاف یا اینویزیلاین را ارائه می‌دهند.
بریس‌های شفاف پیشرفته ۳M ، نامرئی و سفارشی ساخته شده هستند تا با رنگ دندان طبیعی شما ادغام شوند. این بریس‌ها مقاوم در برابر لکه هستند و از تغییر رنگ در طول فرآیند درمان جلوگیری می‌کنند. اینویزیلاین در سال‌های اخیر تبدیل به یک درمان بسیار محبوب شده است.
این الاینرهای شفاف قابل جابجایی و تقریبا نامرئی هستند.
از پلاستیک صاف ساخته شده اند تا از ناراحتی ناشی از بریس‌ها و سیم‌های فلزی جلوگیری شود. آن‌ها می‌توانند برای غذا خوردن، مسواک زدن دندان‌ها یا تمیز کردن آن‌ها برداشته شوند، تا هر گونه مواد غذایی که در دستگاه موجود در دهان شما گیر کرده اند، به راحتی برطرف شود.
بسته به عوامل خاص، میانگین هزینه بریس و هزینه متوسط ​​اینویزیلاین در برخی موارد ممکن است قابل مقایسه باشد.
قیمت ارتودنسی دندان چقدر است؟
تعیین و برآورد قیمت هزینه ارتودنسی دندان بدون ویزیت و ارزیابی حضوری ممکن نیست.برای مشخص شدن قیمت دقیق ارتودنسی، گذاشتن یک جلسه مشاوره رایگان با یک متخصص و معاینه حضوری توصیه می شود.

در جلسه مشاوره، به کمک اشعه ایکس از فک و دندان ها عکس گرفته می شود و بعد از مشحخص شدن نوع مشکل و شدت آن و نیز درنظر گرفتن نوع و وسیله درمان، قیمت ارتودنسی مشخص می شود.با این وجود، بطور کلی موارد زیر بصورت مستقیم و غیرمستقیم روی قیمت ارتودنسی تاثیرگذار است:

سن فرد متقاضی
نوع مشکل دندان
مدت زمان ارتودنسی
نوع مواد ارتودنسی
مهارت و تجربه متخصص ارتودنسی
اقدامات اضافی در کنار درمان ارتودنسی مانند جراحی فک
منطقه جغرافیایی
تغییرات ارزی و اقتصادی

قیمت پوسیدگی دندان و ترمیم آن
در برخی موراد دندان های جلو شما که قرار است کامپوزیت یا لمینت شود، پوسیدگی هایی دارد که باید ترمیم شود. ترمیم دندان معمولا از هر واحد 200 هزار تومان هزینه دارد. این مورد هم برای همه انجام نمیشود فقط برای کسانیکه نیازمند ترمیم هستند.

برداشتن کامپوزیت دندان قبلی
اگر کسی قبلا کامپوزیت کرده و میخواهد برداشته و مجدد کامپوزیت یا لمینت دندان انجام دهد باید بابت هر واحد برداشتن کامپوزیت نیز هزینه ای حدود 50 هزار تومان را بپردازد.

برداشتن روکش یا لمینت قبلی
به مانند مورد بالا برای لمینت یا روکش دندان، اگر بیمار لمینت یا روکشی دارد باید برداشته شود که هزینه بر است در حد هر واحد 50 تا 80 هزار تومان.

برند و کشور سازنده مواد کامپوزیت دندانhttps://b2n.ir/q28716
کامپوزیت ها در بازار دندانپزشکی دارای برندهای متفاوت بوده و هر برند کیفیت و عمر متفاوتی با برندهای دیگر داشته است. باید گفت بهترین برندهای کامپوزیت مخصوص کشورهای آمریکا و ژاپن و آلمان و سوییس می باشد. لازم به ذکر است که اکثر برندها دارای کیفیت استاندارد می باشند و مراحل لازم در جهت بهداشت و کیفیت را گذرانده اند. موردی که باعث تفاوت برندهای مختلف کامپوزیت شده بیشتر مهارت و تکنیک دندانپزشک می باشد. هرچه مهارت و تجربه دندانپزشک بیشتر باشد، برند مرغوب تر و با کیفیت تر جلوه می کند و اگر بهترین برند کامپوزیت توسط دندانپزشکی ناوارد و کم تجربه بر روی دندان گذاشته شود می تواند نتیجه نامطلوبی را به همراه داشته باشد. برندهای معتبر و مرغوب تر از نظر هزینه نیز نسبت به دیگر برندها گران تر هستند. برندهای معروف کامپوزیت دندانی عبارتند از :
برندهای کامپوزیت امریکایی : Cosmedent – Bisco- 3m
برندهای کامپوزیت ژاپنی: Gradia direct – kuraray - geanial

آنچه مهم هست:

1. صلاحیت دندانپزشک زیبایی: دندانپزشکی، هنری است که باید با علم همراه باشد. همیشه دندانپزشکی که شما را درمان میکرده است و بسیار هم توانمند بوده است، لزوما در کار زیبایی متبحر نیست. بررسی کنید که دندانپزشکی که برای این کار انتخاب کرده اید، آیا به اندازه کافی در این زمینه تعلیم دیده است و تجربه کافی دارد؟

2.نحوه کار کردن برای داشتن یک درمان ایده آل: ما هرگز نمیتوانیم کمتر از 30 تا 45 دقیقه برای فرمدهی یک دندان وقت بگذاریم. و یکی از دلایل گرانتر بودن خدمات دندانپزشکی زیبایی همین هست که بر فرض برای انجام لمینت کامپوزیتی ده دندان، ما حداقل پنج ساعت در یک پوزیشن بسیار آسیب رسان قرار میگیریم. که میتواند مشکلاتی مانند دیسک گردن و دیسک کمر را برای ما به ارمغان بیاورد.

3. شناخت آناتومی دندان و نحوه فرم دادن به کامپوزیت دندان: هر دندان، شکل مخصوص به خود را دارد، در مواردی که همه دندانها عین هم فرم داده میشوند، شما نهایتا به یک درمان ایده آل نمیرسید.این همان درمانی است که در طی آن شما با دندانهای بیرون زده تری مواجه هستید.

4. شناخت لثه و شرایط آن از نکات بسیار مهمی هست که دندانپزشکی که کامپوزیت ونیر انجام میدهد باید بداند. لثه درکنار کامپوزیت های برجسته و بیرون زده، خیلی زود آسیب میبیند. و شما ظرف چند ماه تا چند سال دچار لثه های متورم میشوید.

5. همه دندانها و همه افراد کاندید انجام کامپوزیت ونیر نیستند. در بسیاری موارد باید از درمانهای اورتودنسی ویا لمینت های سرامیکی بهره گرفت.

و دست آخر اینکه تکینیک های انجام کامپوزیت ونیر بسیار متنوعند. انتخاب تکنیک با دندانپزشک شماست. اما شما باید در این انتخاب هوشمند باشید.

هزینه ارتودنسی سرامیکی
در حالت کلی ، اگر بخواهیم درباره هزینه این درمان صحبت کنیم ، باید بگوییم هزینه ارتودنسی نامرئی و سرامیکی به علت مزیت هایی که دارند کمی از دیگر ارتودنسی ها بیشتر است ، اما برای آگاهی دقیق تر از هزینه این درمان باید تحت معاینه و بررسی های دندانپزشک یا ارتودنتیست مجرب قرار بگیرید.

توجه داشته باشید که درمان دندان های خود را به دست دندانپزشکی ماهر و با تجربه ( متخصص ارتودنسى ) بسپارید تا از بهترین نتایج برخوردار شوید.



پرسش و پاسخ ارتودنسی
بهترین سن به منظور شروع درمان ارتودنسی ، چه سنی است ؟
به والدین توصیه می شود پیش از سن 7 سالگی ، با کودک خود به منظور انجام معاینات مورد نیاز به متخصص ارتودنسی ، مراجعه نمایند ؛ تا در صورت نیاز درمان شروع گردد ؛ لازم به ذکر است ، نتایج دریافتی از درمان در سنین پایین تر ، بسیار موفق بوده و هم چنین درمان نیز راحت تر می باشد.

درمان با ارتودنسی چه مدت به طول می انجامد ؟
طول دوره درمان ارتودنسی ، بسته به میزان مشکلات و ناهنجاری های فک و دندان و همچنین میزان همکاری بیماران متفاوت است ؛ اما به طور میانگین طول درمان با ارتودنسی ، تقریبا 2 سال می باشد.

آیا ارتودنسی دردناک است ؟
در هفته اول درمان ، امکان احساس ناراحتی و همچنین بروز درد در افراد طبیعی می باشد ؛ اما به مرور زمان از میزان درد و ناراحتی آن ها کاسته شده و به خودی خود برطرف می شود.

لازم به ذکر است افراد در صورت احساس بروز درد ، با اجازه از پزشک معالج خود می توانند مسکن مصرف نمایند.

ارتودنسی سرامیکی
آیا با وجود ارتودنسی می توان ورزش کرد ؟
بله ، تنها افراد باید توجه نمایند که در حین انجام ورزش هایی که امکان اصابت ضربه به دهان و دندان وجود دارد ، از محافظ مخصوص دهان و دندان استفاده نمایند.

آیا در حین درمان با ارتودنسی ، نیاز به کشیدن دندان می باشد ؟
تنها در برخی از افراد نیاز به کشیدن دندان بوده و متخصص ارتودنسی ، این موضوع را تشخیص می دهد.

آیا امکان بروز پوسیدگی دندان در حین درمان با ارتودنسی افزایش می یابد ؟
در صورتی که افراد نسبت به رعایت بهداشت دهان و دندان ، بی توجه بوده و سهل انگاری نمایند ؛ امکان بروز پوسیدگی در دندان ها افزایش می یابد ، اما در غیر این صورت جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد ؛ بنابراین رعایت بهداشت دهان و دندان در دوران ارتودنسی بسیار اهمیت داشته و افراد باید آن را رعایت نمایند.

آیا در طول درمان با ارتودنسی نیاز به رعایت رژیم غذایی خاصی می باشد ؟
بله ، افرادی که تحت درمان با ارتودنسی قرار گرفته اند ؛ باید نکاتی را که در ذیل به آن ها اشاره شده است ، رعایت نمایند :

عدم مصرف مواد غذایی سفت ؛ همانند هویج ، سیب ، ته دیگ ، ذرت بو داده و از این قبیل موارد ؛ لازم به ذکر است ، افراد در صورت تمایل به مصرف این موارد در ابتدا باید آن ها را تکه تکه یا رنده کنند.



تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.