لپ تاپ های استوک و مزایای خرید آنها

مجله آموزشی و تکنولوژی | اخبار روز دنیا از تازه های تکنولوژی | راهنمای خرید لوازم خانگی، لپتاپ استوک، لوازم آرایشی ، دکوراسیون ، پزشکی و دندانپزشکی

لپ تاپ های استوک و مزایای خرید آنها

۱۸۶ بازديد

با سلام خدمت همه ی موربیتی های عزیز، امروز با مقاله ی لپ تاپ استوک در خدمتتون هستیم. حتما این روزها اسم استوک زیاد به گوشتون خورده. در بازار کیف، کفش، پوشاک، ماشین و حتی وسایل الکتریکی، پس در بحث لپ تاپ هم از این اسم استفاده میشه. ولی لپ تاپ استوک چیه؟ به لپ تاپ های کار کرده، استوک گفته میشه. ولی داستان استوک ما با استوک فروش های تاناکورا فرق داره. لپ تاپ های استوک، کارکرده داخل ایران نیستن، در غیر این صورت چرا باید زحمت استفاده از کلمه ی سخت استوک رو به خودمون میدادیم؟ میتونستیم به راحتی از کلمه ی«کارکرده» استفاده کنیم. یکی از دلایل معروفیت لپ تاپ استوک، قیمت پایین و به صرفه اونهاست. لپ تاپ استوک از کجا میاد؟ این لپ تاپ ها اکثرا از کشور های خارجی مثل، آلمان و دبی وارد ایران میشن. پس میشه نتیجه گرفت که این لپ تاپ ها ساخته شده برای خاورمیانه نیستن. لپ تاپ های استوک متاسفانه شرکت هایی مانند ایسوس نسخه هایی برای خاورمیانه تولید میکنن که دارای کیفیت پایین تر و مخارج کمتری برای کارخونه ها هستن.

  1. رم: up to 16GB DDR4
  2. ظاهر زیبا و جنس بدنه ی خوب
  3. کارهای مهندسی و دانشجویی
  4. Acer رتبه هفتم سال ۲۰۱۹: توانایی تولید برای هر بودجه
  5. رم :۱۶GB DDR4

برای کارهای دانشگاهی میتوان با نیازی به کارت گرافیکی اختصاصی ندارید. یک کارت گرافیک یکپارچه، با یک پردازنده مناسب و رم کافی، همچنان اکثر بازیها را اجرا میکند. GPUها (واحد پردازش گرافیکی) دارای حافظه گرافیکی اختصاصی هستند که به آنها اجازه میدهد نرمافزارها و بازیهای گرافیکی فشرده را مدیریت کنند. برای گذراندن یک دوره گرافیک سهبعدی و یا هر دورهای که نیاز است در آن نرمافزارهایی با گرافیک بالا را اجرا کنید، خرید یک لپتاپ با کارت گرافیک مجزا ضروری است. البته همچنین، اگر یک گیمر هستید و قصد دارد بازیهای ویدئویی با بالاترین گرافیک را نصب نمایید، بهتر است از کارت گرافیک اختصاصی استفاده کنید. درغیر این صورت نیازی به آن ندارید. لوازم جانبی را فراموش نکنید! لوازم جانبی برای لپتاپ ضروری است، چراکه برخی از لوازم جانبی از لپتاپ شما محافظت و برخی دیگر به افزایش بهرهوری آن کمک میکنند. در ابتدا باید بگوییم که حمل لپتاپ بهآسانی حمل کتاب نیست.

  • E7U26UT E7U26AA
  • اندازه متوسط و بزرگ
  • پردازنده: core i7 7500u
  • قسمت جلو: فاقد پورت
  • اندازه متوسط

در مورد پورت های ورودی و خروجی این لپ تاپ تبدیل پذیر می توان به پورت HDMI، USB 3.0و همچنین بلوتوث، وای فای، حسگر اثر انگشت، تاچ پد با پشتیبانی از فرمان های چند لمسی، صفحه نمایش لمسی و … 260 یک کامپیوتر فوق العاده سازگار می باشد. لپ تاپ ارزان دست دوم این لپ تاپ با انعطاف پذیری بالای لولاها تا ۳۶۰ درجه به شما امکان می دهد که با هر زاویه ای که دوست داشته باشید از آن استفاده کنید. این لولا شبیه با بند ساعت می باشد که برای هر کار از درجه مناسب آن استفاده کنید. لپ تاپ 12 اینچی لنوو مدل thinkpad yoga 260 با وزنی بالغ بر 1.3 کیلوگرم و فقط 17.8 میلی متر ضخامت، فوق العاده سبک و قابل حمل است و برای بهره وری در هر شرایطی مناسب است. و با حداکثر 10 ساعت ماندگاری باتری، می توانید تمام روز را بدون شارژ مجدد طی کنید. فن منحصر به فرد از آلیاژ فلز، 32 درصد بزرگتر اما در تراکم 66 درصد، به لپ تاپ اجازه می دهد تا خنک بماند.

دانشجویان مهندسی کامپیوتر و دانشجویان گرافیک به دلیل حجم بالای کار نرمافزاری خود، به لپتاپ قدرتمندتری احتیاج دارند. این در حالی است که احتمالا چنین قدرتی در پردازش گرافیکی یا تحلیلی برای دانشجویان رشتههای انسانی موردنیاز نیست. علاوه بر این موضوع شما باید بودجهای را که میتوانید برای خرید یک لپتاپ دانشجویی هزینه کنید، مشخص نمایید. مقدار پولی که میخواهید برای خرید این ابزار بپردازید، نخستین سوالی است که هنگام مراجعه به هر فروشگاهی از شما پرسیده میشود. بنابراین هرگز نباید پیش از تعیین نیاز و بودجه خود برای خریدن لپتاپ اقدام کنید. زیرا این موضوع میتواند هزینه زیادی را روی دست شما بگذارد. درحالیکه نتیجه نهایی دلخواه شما نیست. شما باید قبل از تهیه لپتاپ به این نتیجه رسیده باشید که چه چیزهایی را میخواهید در این دستگاه ذخیره کنید. وظیفه ذخیره دادهها در لپتاپ بر عهده هارددیسک است. بهطورمعمول ظرفیت هارددیسک از 500 گیگابایت تا 2 ترابایت متفاوت است.

سری لپ تاپ های Pavilion Gaming از شرکت HP ، لپ تاپ های گیمینگی هستند که نسبت به کارایی شان، بسیار مقرون به صرفه تر از سایر لپ تاپ ها اند. لپ تاپ اچ پی پاویلیون گیمینگ آن دسته از کاربرانی را هدف قرار می دهد که بودجه ی محدودی دارند و میخواهند تا حد امکان قوی ترین نوت بوک گیمینگ را خرید کنند. بدنه این لپ تاپ از پلاستیک بسیار با کیفیت طراحی شده است. از مزایای این نوع متریال، میتوان به سبکی و عدم به جا ماندنِ اثر انگشت روی آن، اشاره کرد. لپ تاپ پاویلیون گیمینگ تا حد زیادی نازک و سبک است و شما در عین داشتنِ یک لپ تاپ گیمینگ، قابلیت حمل و جابجایی یک لپ تاپ مولتی مدیا را هم دارید. کیبورد این دستگاه دارای نامبر پد هم می باشد که به شما قابلیت های زیادی در امورِ روزمره می دهد. همچنین نور پس زمینه ی سبز رنگ با قابلیت تنظیم در دو حالت کم و زیاد، هرچه بیشتر این دستگاه را جذاب می کند.

  • لپ تاپ های استوک در چه برند هایی قابل دسترسی است؟
  • لولا لپ تاپ
  • میزان بودجه ای که در اختیار دارید
  • کارت گرافیک: GEFORCE RTX 3070 85W
  • آداپتور لپتاپ ایسوس

نتیجه یک امتیاز اختصاصی است که شایستگی سیستم برای اجرای ورک لودهای پردازنده محور را نشان میدهد. در تصویر زیر هم میتوانید رقابت لپتاپ اچ پی برای انکد کردن 12 دقیقه ویدیوی 4K را با سایر لپ تاپها مشاهده بفرمایید. همچنین یک تست برای ویرایش تصاویر در فتوشاپ اجرا شد. با استفاده از نسخه Creative Cloud فتوشاپ 10 فیلتر پیچیده و افکت به یک عکس استاندارد JPEG اعمال شد. در تصویر زیر میتوانید نتیجه را مشاهده کنید، توجه داشته باشید که زمان کمتر بهتر است. تست فتوشاپ بر عملکرد پردازنده، ذخیره سازی و رم تاکید دارد، اما میتواند کارت گرافیک هم به سرعت بخشیدن اجرای فیلترها کمک کند. 3DMark با ارائه توالیهایی از گرافیکهای سه بعدی و بازیهای بسیار سبک بر ذرات و نورپردازی تاکید دارد. دو زیر مجموعه از تست 3DMark به نامهای Sky Diver و Fire Strike که برای انواع مختلف سیستمها مناسب هستند برای ارزیابی گرافیک لپتاپ اچ پی استفاده شد.

۷. وب کم و بلندگو ها را تست کنید. اکثر وبکم های لپ تاپ در حد متوسط است با این وجود یک وب کم متوسط بهتر از نداشتن وب کم است. خرید لپ تاپ hp zbook با اینکه افراد از بلندگوهای لپ تاپ خود زیاد استفاده نمی کنند، اما لازم است قبل از خرید خرید لپ تاپ کارکرده میزان بلندی صدا را بررسی کنید . ۸. سلامت باتری لپ تاپ را بررسی کنید . همچنین بررسی کنید و مطمئن شوید که باتری به درستی شارژ می شود و خیلی سریع تخلیه نمی شود. در غیر اینصورت ممکن است مجبور شوید هزینهای را برای عوض کردن باتری لپ تاپ متحمل شوید. قبل از خرید یک لپ تاپ کارکرده باید اطمینان حاصل کنید که سیستم عامل از پیش بارگذاری شده واقعی است. زیرا سخت افزار بدنه رایانه و نرم افزار همانند مغز آن عمل می کند. مجوزهای نرمافزاری را که همراه لپ تاپ درج شده است را بررسی کنید و مطمئن شوید که هر گونه کلید محصول در دسترس شما قرار دارد.

یکی دیگر از اقدامات شاخص ادوبی در این سال انتشار ادوبی فلش بود که ابزاری برای مشاهده محتوای چندرسانهای، اجرای اپلیکیشنهای وب غنی و استریم کردن محتوای صوتی و ویدیویی ایجادشده در پلتفرم ادوبی فلش است. این ابزار که اکنون دیگر استفاده نمی شود، هم به عنوان یک پلاگین در مرورگر ها استفاده میشد و هم استفاده از آن به صورت مستقیم در دستگاههایی که از آن پشتیبانی میکردند، امکانپذیر بود. در سال ۱۹۹۹ نرمافزار «ادوبی ایندیزاین» (Adobe InDesign) نیز توسط شرکت معرفی شد که محبوبیت بالایی دست یافت و فروش آن به یک میلیارد دلار رسید. با آغاز قرن جدید و دهه ۲۰۰۰ ادوبی همچنان برای رشد و پیشرفت تلاش میکرد. نخستین اقدام شرکت در دهه ۲۰۰۰ خرید شرکت نرمافزاری «جتفرم» (Jetform)، شرکت فعال در حوزه ایجاد فرمهای دیجیتالی ارائه ابزارهای کاری سازمانی، بود. در ضمن در این سال ادوبی در فهرست ۱۰۰ کشور برتر برای کار در آمریکا که توسط «فورچون» (Fortune) ارائه شده بود، نیز قرار گرفت.

کیبورد لپتاپ جزیرهای است و همه کلیدها با فاصله مشخص در کنار یکدیگر قرار گرفتهاند. صفحهکلید یک سطح پایینتر از سطح پنل داخلی قرار گرفته تا راحتتر تایپ کنید. همچنین عمق همه کلیدها تنها 1.6 میلیمتر است و این بهتجربه بهتر تایپ شما کمک کرده و صدای کمتری را هم ایجاد میکند. کلیدهای کیبورد به نور پسزمینه مجهز نشدهاند که برای لپتاپی در این رده کاربری دور از انتظار نیست. تاچپد (Touch Pad) لپتاپ E203NAH مانند کیبورد سطح زیادی را از قسمت استراحتگاه دست پوشش داده است. این تاچپد بزرگ و یکتکه 17 درصد نسبت به اندازه سایر لپتاپها بزرگتر است. دلیل آن هم استفاده ایسوس از یک تاچپد لپتاپهای 14 اینچی بر روی یک لپتاپ 11 اینچی است. با توجه به این مورد میتوانید با خیال راحت بدون نیاز به ماوس هم به انجام کارهای خود بپردازید. همچنین لازم بهذکر است که این تاچپد از فرمانهای چندلمسی نیز پشتیبانی میکند. لپ تاپ استوک hp zbook 17 g4 ابعاد کوچک و ضخامت کم بدنه، محدودیتهایی را برای قرار گیری پورت بر روی بدنه لپتاپ ایجاد میکند.

  • صفحه نمایش: ۱۵٫۶-inch Full HD (1,920 x 1,080) IPS, 144Hz
  • گواهینامه ISV از ادوبی
  • توشیبا کروم بوک ۲
  • دوربین با کیفیت با وضوح Full HD
  • صفحه نمایش: 15.6 اینچی
  • صفحه نمایش لمسی
  • پردازنده AMD Ryzen 7 5800H
  • حساب کاربری من

گرافیک این مدل ، همانند مدل 14 اینچی (14u G5) از شرکت AMD می باشد . AMD Radeon Pro WX 4170 با حافظه ی 4 گیگابایتی ، در مقایسه با WX 3100 2GB عملکرد نسبتا مشابهی دارا است . حال نوبت سری G4 لپ تاپ های سری Zbook است . این سری در سال 2017 میلادی عرضه ی جهانی شده است . اولین کانفیگ از چهارمین نسل Zbook ها ، مدل 15 اینچی با پردازنده ی Xeon است . پردازنده ی 15 G4 ، Intel Xeon مدل E3 1505m v6 می باشد . این پردازنده ی چهار هسته ای ، 8 مگابایت حافظه ی کش (Cache) دارد و فرکانس آن در حالت عادی 3.0GHz می باشد که در حالت توربو بوست (Turbo Boost) تا 4.0 GHz نیز افزایش میابد. گرافیک ZBook 15 G4 Xeon انویدیا Nvidia Quadro M1200 با ظرفیت حافظه ی 4GB می باشد . 16 گیگابایت رم DDR4 و 256 گیگابایت حافظه ی داخلی از نوع پر سرعت اس اس دی SSD از دیگر مشخصات این لپ تاپ 2.6 کیلوگرمی اچ پی می باشد.

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.